מודל כוכב

 
 
   


מבוא
מודל כוכב יהווה את הבסיס לעבודה היישומית של העתודה .זו תהיה האסטרטגיה שלנו להצלחה במשך 18 החודשים הבאים .האסטרטגיה מורכבת מעבודה על 2  משולשים –המשולש המתייחס להיבט של ניהול החיים בהצלחה והמשולש המתייחס להיבט של מנהיגות אישית בחיים. המשולש של הניהול יעסוק במיומנויות ובשינויים הקשורים בהתנהגות שלנו ואילו המשולש השני יעסוק בשינויים פנימיים .
מה המשמעות של כוכב בעיניכם ? האם אתם כוכבים בחיים שלכם ?
.בתכנית העתודה אנחנו מזמינים אתכם להיות כוכבים . "להיות כוכב " להאיר כמו כוכב ,לחשוב  כמו כוכב
הכוכב שלנו מורכב מ-2 משולשים :
המשולש הראשון הוא המשולש הניהולי –הוא מתייחס להיבט של ניהול החיים על ידי המוח השמאלי והוא מורכב מ-3 פינות : מטרה ,פעולה, משאבים .אלו הם התשומות החיצוניות שאנחנו צריכים להשקיע על מנת לקבל תפוקות .מוקד השינוי לפי משולש זה הוא מיומנויות נרכשות ,חיצוניות והשינוי שאנחנו נדרשים לו הוא חיצוני לנו .
המשולש השני הוא המשולש של המנהיגות בחיים המושפעת מהמוח הימני וגם היא מורכבת מ-3 פינות : תכונות, רגשות, אמונות .  מרכיבים אלו קשורים לכישורים לכישרונות ולתפיסה שלנו את החיים (פרדיגמה ).השינוי שאנו נדרשים לו לפי משולש זה הוא שינוי פנימי שמקרין על המציאות החיצונית שלנו.
אוכתיבה אינטואיטיבית יך עובדים עם מודל כוכב כבסיס ליצירת אסטרטגיה להצלחה ?
משולש ראשון : ניהול החיים :
השקעה בתשומות על מנת להשיג תפוקות. התשומות שאנחנו צריכים להשקיע בהם הם :
1.קביעת מטרה  
"כל דבר נוצר פעמים ,קודם הוא נוצר בבית היוצר של הדמיון ורק אח"כ הוא נוצר במציאות "
המטרה שלנו היא תרגום אופרטיבי של החזון שלנו  .החזון שלנו מבוסס על הדמיון ,על היכולת לחזות, לראות את הפוטנציאל, ליצור בדמיון שלנו משהו שעדין לא קיים במציאות ורק אח"כ לתרגם אותו למטרות מדידות ואז  ליצור משהו ממשי במציאות .
איך קובעים מטרות ?
לכאורה אין דבר פשוט מזה כל מה שאנחנו צריכים זה לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים ?
אבל רובנו איננו יודעים מה בדיוק אנחנו רוצים .השאלה הנכונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו איננה מה אנחנו רוצים אלא מה מרגש אותנו ? מה מלהיב אותנו ? מה מעורר בנו תשוקה יוקדת ?
המטרה צריכה להיות מספיק מלהיבה שנרצה להתגייס בכל מאודנו על מנת להגשים אותה
מה שידרוש מאתנו יציאה מאזור הנוחות והשקעת מאמץ ואנרגיה שיביאו על חשבון מטרות אחרות שיש לנו שפחות מלהיבות אותנו. אדישות ושעמום הם האויב מספר אחת שלנו בחיים ולכן המטרה שלנו צריכה להיות כזאת שתפיח אש מחודשת ומרגשת בחיים שלנו .
אם כן העיקרון הראשון הוא קביעת מטרה מלהיבה ,יוצאת מגדר הרגיל .
העיקרון השני הוא לקבוע מטרה מדידה  ,עם לוח זמנים מדויק לביצוע ועם רמת אפקטיביות ויעילות גבוהה .
לדוגמא : המטרה המלהיבה היא לאמן הורים לילדים עם צרכים מיוחדים  ולהשתכר 300 ₪ לפגישה ,להשיג קבוצת הורים של  10 מתאמנים תוך 4 חודשים .
 העיקרון השלישי הוא עיקרון המיקוד .
ש לנו הרבה מטרות בחיים החוכמה היא לפתח מיומנות של התמקדות במטרה –פירושה להתמקד במטרה שהצבנו על חשבון מטרות אחרות ,לדעת על מה לוותר לטובת המטרה ולדעת מה לא לעשות כדי להתמקד בבהירות רק במטרה שנמצאת בסדר העדיפות העליון .
למשל :אם הכי חשוב לנו  להשקיע בחיפוש מתאמנים  אז צריך לוותר על מטרות אחרות כמו למשל ללמוד בישול  ולא להתעסק בדברים שוליים .להיות מכוון אך ורק למטרה .
 
2.גיבוש תכנית פעולה
"תנועה בכיוון חדש מסייעת במציאת גבינה חדשה "
תכנית פעולה :עלינו ליצור לעצמנו תכנית פעולה שנגזרת מהמטרות שקבענו לעצמנו ,זה החלק הניהולי של עצמנו ,ניהול עצמי אפקטיבי דורש קודם כל קבלת החלטות ותרגומם לפעולות .הניהול הוא הפירוק לגורמים ,הניתוח ,היישום ,זוהי היכולת לפעול לטובת המטרות שלנו ולהיות פעיל בהתאם .
זוהי היכולת לנהל את החיים שלנו ,לקחת את ההגה ולא להתנהל על ידי החיים שלנו .לכן צריך להחליט על סדר מסוים של פעולות שעלינו לנקוט על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ,תוך קביעת סדר עדיפויות ברור .גיבוש הפעולות שלנו צריך להיות גם אפקטיבי וגם יעיל. אפקטיביות פירושה לעשות אך ורק את הפעולות שמקרבות אתכם למטרתכם.יעילות פירושה ביצוע פעולה  נתונה (חשובה או לא חשובה) באופן החסכוני ביותר האפשרי.
למשל שיווק באמצעות פגישות עם אנשים פרטיים ב"אחד על אחד " הוא יעיל אבל הוא לא אפקטיבי ולא מקדם אתכם למטרה אם המטרה שלכם היא להשיג ארגונים גדולים .
החליטו על שלושת הצעדים או הפעולות שתנקטו בדרך להגשמת המטרה המלהיבה  שלכם
תכננו פעולות-פשוטות ומוגדרות היטב - אחת לעכשיו ,אחת למחר (עד 11.0 בבוקר ) ואחת למחרתיים .
הפעולה צריכה להיות פשוטה כזאת שתוכלו לבצע תוך חמש דקות .אם היא לא כזאת פשטו אותה .למשל –לשלוח איי מייל לאדם בעל השפעה שפגשתם בקורס ושיכול לסייע לפתוח לכם דלת בארגון מסוים. ותכננו להתקשר אליו מחרתיים על הבוקר .
הפעולות החשובות ביותר לעולם אינן נוחות .לכן חשוב לפרט בכתב את דרכי הפעולה להשגת המטרות תוך מתן דגש לפעולות חדשות שלא נעשו בעבר ושמוציאות אותך מאזור הנוחות .  
לדוגמא :לבקש את הטלפון של אדם רב השפעה שאתם לא מכירים ולהתקשר אליו   ,שימוש בקשר אישי להשגת פגישה עם ...וכיו"ב
על מנת להצליח ביישום הפעולות המתוכננות עליכם  לפתח מיומנות של מחויבות הנובעת מהמילה חוב (חייבים לעשות זאת ),מחויבות פירושה רצון והשקעה ,התמדה, נחישות עד להשגת התוצאה . מחויבות קשורה לרצון .צריך מוטיבציה גבוהה כדי להצליח .אנשים מחויבים עושים להם להרגל לפעול גם בתחומים לא נוחים, תחומים שדורשים מהם לצאת מעורם ,להשקיע תשומת לב ,להסתכן ובעיקר לעשות כאן ועכשיו ולא לדחות .דחיינות היא האויב של כל מי שרוצה להצליח.
 
 
 
3.שימוש במשאבים :זמן,כסף,רישות
ניהול המשאבים שלנו –זמן ,כסף וקשרים הם מהאתגרים הגדולים ביותר בחיינו .למעשה מדובר בניהול האני שלנו –ניהול הגבולות שלנו הנעים על הציר של בין צמצום להרחבה ובין חשוב לדחוף ובין עדיף לבין שולי .
א.ניהול זמן
חוסר זמן הוא חוסר בסדר עדיפויות .לכן נשאלת השאלה איך נתכנן את הזמן שלנו ?
סטיבן קובי מציע לנו להבחין בין משימות לפי 2 פרמטרים של דחוף וחשוב .
  דחוף לא דחוף
חשוב 1
פעילויות : משברים,בעיות דוחקות
מיזמים המחיבים עמידה בלוח הזמנים
2
פעילויות :רישות ,איתור הזדמנויות חדשות ,בנית מערכות יחסים,כתיבת חזון
שיווק עצמי ,יחסי ציבור ,בישול אוכל בריא ,ספורט
לא חשוב 3
 פעילויות :שיחות טלפון
 
,דוא"ל ,עינינים דחופים,פגישות
4
פעילויות מבזבזות זמן –
זוטות,שיחות טלפון ,פעילויות נעימות כמו טלויזיה ,עיתון ,פייסבוק
 
 
הקצאת זמן קבוע לביצוע הפעולות ותכנון לוח זמנים להשגת המטרות תלויה במידת החשיבות ומידת הדחיפות שאנו מייחסים לכל פעולה ברביע הראשון במטריצה נמצא את הדברים הדחופים לנו והחשובים לנו .אלו בד"כ משברים או בעיות .ככל שתתמקדו ברביע הראשון הוא ילך ויגדל ובסופו של דבר ישתלטו עליכם. .התוצאות של התמקדות ברביע זה הם לחץ,שחיקה,כיבוי שריפות תמידי .
ברביע השלישי  -אנשים מבלים חלק ניכר מזמנם בטיפול בנושאים דחופים אך לא חשובים מרבית זמנם הם מגיבים לדברים דחופים ומניחים שהם גם חשובים .אבל למען האמת דחיפות הנושאים הללו מבוססת על סדר הקדימויות והציפיות של אחרים מהם .כך שמי שמרבה להתמקד ברביע זה למעשה מתנהל על ידי אחרים ועל ידי סדר העדיפויות של אחרים .
ברביע השני –זהו לב ליבו של הניהול האפקטיבי של החיים .זהו הרביע  שבו נתמקד בתוכנית העתודה .הוא עוסק בדברים שאינם דחופים ועם זאת הם חשובים להצלחה שלנו בחיים ולהשגת החזון שלנו והגשמת הערכים שלנו .פעילויות כגון :פיתוח קשרים אישיים תחזוקת רשת הקשרים שלנו, כתיבת חזון ,תכנון אסטרטגיה לטווח ארוך ,הכנת אוכל בריא, ספורט ,שיווק עצמי ,יזמות ,פרסום ,פיתוח עצמי ,קורסים להעשרה ומודעות ,כתיבה –כל אותם דברים חשובים שאנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות אבל אף פעם לא מגיעים אליהם משום שאינם דחופים .עיסוק בפעילויות כאלו הוא מנוף אדיר לצמיחה אישית
וכלכלית .אנשים אפקטיביים נזהרים מהרביע השלישי והרביעי שאינם חשובים גם כשהם דחופים .הם גם מצמצמים את הרביע הראשון ומקדישים יותר זמן לרביע השני. ברביע השני נמצאים ההזדמנויות .
כדי לפעול ברביע השני עליכם  להיות פרואקטיביים  ואסרטיביים –עליכם  ללמוד להגיד לא לפעילויות אחרות ,לדברים שלא פעם נראים דחופים .
עליכם  לשאול את עצמכם  –למי באמת זה דחוף שאעשה פעולה זו ? האם זה באמת חשוב לי או שזה דוחק מישהו אחר ? האם אני מיחס דחיפות למשימה זו כי היא מלחיצה אותי ? ואם כן  ללמוד לוותר ,להניח,לשחרר ולהוריד את המשימות הללו לסדר קדימויות נמוך לטובת פעילויות שהם באמת חשובות לקידום שלכם בטווח הארוך.
לכן בתכנון פעולות צריך להתחיל לעשות פעולות שכרגע לא נראות דחופות אבל הם קריטיות להצלחה העתידית שלכם  ואי אפשר לדחות אותם עד קץ. הדחיינות של פעולות שחשובות לנו הם האויב מספר 1 שלנו בדרך להצלחה .לכן עלינו להתחייב ולעמוד בהתחייבות שלנו .
דוגמא למשימה שהיא לא דחופה אבל היא חשובה :כל שבוע במשך 3 החודשים הקרובים במשך שעה בכל יום אקדיש לשיווק/כתיבת חזון /קריאת ספר /תוך שבועיים אצבור 3 פגישות או אפרסם 2 מאמרים או אשיג 2 מתאמנים ....
כדי לנהל את עצמנו ואת הזמן שלנו בצורה אפקטיבית אנחנו צריכים מחויבות ומיקוד גדולים מאוד במטרות שלנו ובדברים שחשובים לנו באמת .החיים מלאים גירויים ,משימות ,ציפיות בעיות ואתגרים שמחייבים את תשומת הלב שלנו וזוללים את הזמן שלנו .עלינו להיות מאוד ממוקדים במטרות שחשובות לנו וללמוד לנהל את החיים שלנו ולא להתנהל על ידי החיים שלנו.
יש לנו 2 טיפים עבורכם בתכנון וניהול הזמן שלכם
1 –חוק פארטו שאומר  שבסופו של דבר 80% מהתוצאות נובעות מ20% מהזמן  והמאמץ שאנו משקיעים .לכן חשוב מאוד לזהות מהם אותם 20% שמניבים בשבילנו תוצאות ולא לבזבז את הזמן על זוללי זמן שלא מניבים תוצאות .
חשוב שתשאלו את עצמכם :
 מהם 20% שגורמים ל-80% מהבעיות שלי ?
מהם 20% המהווים מקור ל-80 אחוזים מהתוצאות הרצויות לי ומהאושר שלי ?
2.חוק פרקינסון שאומר שהחשיבות והמורכבות של מטלה יתפתחו באופן יחסי לפרק הזמן שהוקצה להשלמת אותה מטלה. זה הקסם שבדד ליין המידי. אם אקציב לכם 24 שעות להשלמת פרויקט ,לחץ הזמן ייאלץ אתכם להתמקד בביצוע ולא תהיה לכם ברירה אלא להתמקד ולעשות רק מה שהכרחי. אם אקציב לכם שבוע להשלמת אותה משימה יש לכם שישה ימים לעשות הר מעכבר.
לכן הגבילו את עצמכם לביצוע המטלות המידיות וקבעו לעצמכם תאריך יעד –דד ליין (טימותי פריס).
 
ב. כסף
יש קשר הדוק בין זמן לכסף .כשמישהו משלם לנו עבור העבודה או השירות שאנו נותנים לו הוא למעשה קונה מאתנו זמן תמורת כסף .לכן זמן=כסף .
אצל עצמאים (כמו מאמנים, מנחים ) יחסי החליפין  בין זמן לכסף הם  קריטיים וגם מבלבלים  לכאורה לבעלי עסקים עצמאיים יש את כל הזמן לעשות כל מה שהם  רוצים ואף אחד לא מחייב אותם לעבוד 9 שעות ביום אלא שאז ייתכן מצב שהם יעבדו רק ברביע הראשון על משימות דחופות וחשובות אבל כאלו שלא מייצרות הכנסה .
בהקשר הזה צריך להבחין בין השקעה של כסף בייצור מוצר שמניב  כסף כמו למשל מכירה של מוצר מסוים שפיתחתם (למשל תוכנה או קלפים או שרשרת ) לבין השקעה של כסף שלא מביא כסף אבל יוצר בסיס ליצירת כסף. למשל –תשלום על קורס לייעוץ ארגוני לא מניב כסף אבל הוא השקעה ביכולת ייצור של כסף בעתיד בזכות המומחיות המקצועית שתרכוש.
הקצאת כסף לצורך יצירת תשתית שיווקית למשל –דף נחיתה או פרוספקט או מימון מודעות בגוגל  -כמוה כהשקעה יכולת ייצור עתידית.
לכן השאלה שעליכם לשאול את עצמכם היא :
1.כמה כסף אנו מוכנים להשקיע בייצור ? וכמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע ביכולת הייצור העתידית שלנו ? מה הפרופורציה בהשקעת משאבים בייצור ליכולת ייצור ?
2.כמה כסף שווה הזמן שלנו ?
3מה היחסים שאני צריך להגדיר בין זמן לכסף ?
למשל אדם יכול להרוויח 50000 ₪ בחודש ולהשקיע 200 שעות בייצור הכנסה זו או להרויח רק 30000 ₪ בחודש אבל בהשקעה של 50 שעות בלבד .
צריך לחשב את ההכנסה היחסית לפי שעות ולהגדיר לעצמנו מה עדיף לנו ביחסים בין זמן לכסף.
ג.רישות
יצירת קשרים היא מיומנות נרכשת .נכון הוא שכמו כל מיומנות יש אנשים שזה בא להם בקלות ויש אחרים שצריכים להתאמץ מאוד בשביל זה .יצירת קשרים היא ביסודו של דבר אומנות רכישת ידידים בעלי השפעה (ליי ברייס ).אין שום דבר מסתורי בכך. צריך להימנע מלשקוע רק בחוג הרגיל של מכרייך ולרכוש ידידים בכל אשר תוכלו –לא רק בעבודה שלך אלא להרחיב את המעגלים כמה שיותר :לאנשים מהעבודה של בן/בת הזוג בשכונה ,בקהילה בעירייה ,בבתי הספר ,במשרדי הממשלה ,בחוגים ,דרך ההורים של החברים של ילדייך באמצעות קרובי משפחה ,בקורסים ובכל מגע עם אנשים גם אם הוא מקרי ומזדמן .(כמו בשיר "בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת "....)
החוכמה היא לא רק ליצור קשרים אלא להישאר ברשת .ההצטרפות לרשת היא דבר אחד אבל ההישארות בה היא עניין אחר .על מנת להישאר ברשת ולהפעיל השפעה באמצעותה צריך להשקיע זמן, אנרגיה ,תגמולים ולהתאים עצמך לנורמות של הרשת ולערכים שלה החוכמה היא לתחזק את הקשרים ברשת .וזו מיומנות נרכשת שצריך להתאמן עליה .
 חשוב להקים בריתות ארוכות טווח ולא לעשות טעות ולנצל את הרשת רק בשביל הישגיים קצרי טווח .אם תטרחו להיפגש עם אנשים רק כשצריך מהם משהו לא תשיגו אפילו את היעדים קצרי הטווח שלכם (לי ברייס).
משולש שני : מנהיגות  
במשולש הראשון עסקנו במיומנויות שניתן לרכוש ולהתאמן עליהם על מנת לנהל את החיים בהצלחה.
במשולש השני אנחנו עוסקים במנהיגות .מנהיגות אישית קשורה בטיפוח האופי שלנו, בהתפתחות האישית שלנו, במודעות העצמית שלנו .פיתוח המנהיגות האישית שלנו קשורה ב-3 מרכיבים עיקריים :תכונות ,רגשות, אמונות .
בסופו של דבר כולנו יודעים את חוק החיים הכי בסיסי לפיו טבענו האמתי הוא חזק יותר מכל מה שאנחנו אומרים או עושים. יש אנשים שמעוררים אמון ומחוללים אצלנו רגשות חיוביים ולכן נעשה עבורם דברים שלולא כן לא היינו עושים ויש אנשים שיודעים את כל הטכניקות השיווקיות ושולטים בכל המיומנויות הנכונות של ניהול החיים ובכל זאת הם לא מצליחים לעורר אמון או להשפיע על אחרים.
בעוד שבמשולש הראשון עסקנו בניהול שמשמעותו שינוי בהתנהגות החיצונית שלנו
במשולש המנהיגות נעסוק בשינוי מבפנים החוצה .הרעיון הוא שכל  שינוי במציאות הפנימית גורר אחריו שינוי במציאות החיצונית.
1.תכונות ומאפייני אישיות
נעשו אין ספור מחקרים במטרה לזהות מה הם התכונות המאפיינות אנשים מצליחים המחקרים העלו שהשונות בין אנשים מצליחים היא גדולה מאוד וקשה לשרטט פרופיל של תכונות של אנשים מצליחים .יחד עם זאת ,ניתן להצביע על מספר תכונות יסוד שהם המפתח להצלחה בחיים .בין התכונות המובילות נמצא רצון ויכולת .כולנו יודעים שרצון בלבד לא מספיק אם אין יכולת אבל גם יכולת ללא רצון אינם מספיקים כדי להצליח .רצון ויכולת נחשבים משתנים לניבוי הצלחה .
אז בואו נברר מהו רצון ? מהי יכולת ? ומה הקשר ביניהם ? ןהאם הם באמת יכולים לנבא הצלחה או כישלון ?
א.רצון .כשאנחנו מדברים על רצון אנחנו בעצם מדברים על השאלה –מה מניע אנשים לפעולה  . מקלילנד שהיה פסיכולוג חברתי  זיהה 3 מניעים יסודיים אצל אנשים :
מניע הישג –הרצון להגיע להישגים .אנשים בעלי מניע הישג גבוה שואפים קדימה במטרה להגיע לכמה שיותר הישגים וכמה שיותר גבוהים .
מניע השפעה-הרצון להשפיע על אחרים .אנשים בעלי מניע השפעה גבוה רוצים לגרום לאנשים אחרים לעשות משהו שלולא כן לא היו עושים .נקרא גם מניע שליטה  .
מניע אהבה -הרצון שיאהבו אותי ולא ידחו אותי .אנשים בעלי מניע התחברות גבוה יעשו הכול כדי שיאהבו אותם וימנעו מלעשות דברים שלהערכתם יגרמו לדחייה חברתית .
השאלה היא –איפה אתם עומדים ביחס לכל אחד מהמניעים הללו ? איזה מניע הוא הדומיננטי ביותר אצלכם ? ואיך סוג הרצון הדומיננטי שלכם משפיע על היכולת שלכם להגיע להצלחה ?
למשל אם יש לכם מניע אהבה חזק סביר להניח שאתם טיפוסים מרצים מה שימנע מכם להיות אסרטיביים ולהציב גבולות .
ב.אינטליגנציה ויכולת
המאפיין האישיותי השני שקשור לניבוי הצלחה או כישלון הוא  יכולת או מה שקרוי גם אינטליגנציה .
אינטליגנציה  נתפסת  בטעות כיכולת מולדת אבל מאז גודלמן הוציא את הספר אינטליגנציה רגשית אנחנו יודעים שיש כל מיני אינטליגנציות ושאינטליגנציה זה משהו שאנחנו משכללים כל הזמן ,אם אנחנו עובדים על ההתפתחות האישית שלנו.
יש כל מיני סוגים של  אינטליגנציות .יש אינטליגנציה אינטלקטואלית ויש אינטליגנציה  רגשית ויש אינטליגנציה מוסיקלית .זה נכון שיש לאנשים כישרונות מולדים אבל יש כישורים שאנחנו יכולים לפתח והם מפצים אותנו על העדר הכישרונות בתחומים שונים .
למשל –יתכן שלאדם מסוים אין  יכולת פיננסית טובה  אבל יש לו יכולת תקשורתית טובה שמפצה אותו .ואם הוא מודע לכך  אז  בזכות היכולת שלו  להתחבר וליצור קשרים גם עם אנשים ששונים ממנו הוא  יכול למצוא אנשים אחרים שיעשו את העבודה הפיננסית במקומו.
ג.במחקר גדול של גאלופ נמצא שיש מנעד גדול של תכונות –חוזקות  רבות שקשורות ליכולת שלנו להצליח בחיים .
בין התכונות הבולטות נמצא : אופטימיות :היכולת לחיוביות ,כושר הסתגלות למצבים שונים ,תקשורת בינאישית ,פיקוד ,הישגיות, הרמוניה ,מפעילן, חיבור ,התמקדות, עתידנות-גיבוש חזון, כושר ארגון,הגינות,מצויינות,כושר קליטה ,אינטלקטואליות.
ג.רגשות
הרגשות שלנו קובעים במידה רבה את ההתנהגות שלנו .הרגשות שלנו הן אלו שגורמות לנו להיות בתגובה ולהתנהל על ידי החיים במקום לנהל את החיים .
כשאנו מדברים על אינטליגנציה רגשית אנחנו בעצם מדברים על רכישת מודעות
לגבי 2 המשורים שבהם הרגשות פועלים עלינו :
1.התקשורת התוך אישית שלנו –הרגשות הפנימיים שלנו לגבי ארועים ,מצבים וגירויים שונים בחיים .אנשים ברמת מודעות נמוכה מופעלים על ידי הרגשות שלהם ומגיבים לסביבה מבלי באופן אוטומטי .הם מונעים על ידי רגשות של פחד או אהבה –שליטים חזקים מאוד על ההתנהגות האנושית.
2.התקשורת הבין אישית שלנו –הרגשות שלנו כלפי אנשים אחרים קובעים במידה רבה את מערכות היחסים שלנו.אנשים ברמת מודעות נמוכה ייתנו לרגשות האוטומטיים לנהל את מערכת היחסים שלהם עם אנשים אחרים .
אינטלגנציה רגשית גבוהה משמעה ניהול הרגשות בצורה מושכלת תוך שילוב של מודעות לרגש וניהול הרגש במקום הגררות אחר הרגשות בצורה עיוורת ואוטומטית.
 
3.אמונות
אנחנו מספרים לעצמנו  סיפור על החיים שלנו. החיים שלנו הם לא  באמת הסיפור האמתי שלנו ובעומק ליבנו אנו יודעים זאת.
הסיפור שלנו מסייע לנו להגדיר את עצמנו. החיים בתוך הסיפור שלנו דומים לחיים בתוך בועה שקופה: יש לנו היכולת להביט אל העולם אבל אנו נשארים בביטחון שמקנה מלכודת הנוחות. הסיפור שלנו מבדיל אותנו מאחרים ומהעולם.
לדרמה האישית שלנו יש תמיד מוטיב מרכזי החוזר על עצמו שוב ושוב לאורך חיינו. אנו יכולים לפענח את המוטיבים הייחודים לנו על ידי הקשבה למסקנות שהגענו אליהם בנוגע למאורעות חיינו. מסקנות אלו מעצבות את קיומנו ומניעות את אישיותנו. למשל המסקנה כי איננו ראויים לאהבה היא תוצאה של ניסיון חיים מוקדם והיא עשויה להוביל להישגיות יתר.
המסקנות הללו הופכות לאמונות הצל שלנו ,האמונות הלא מודעות השולטות במחשבותינו, במילותינו ובהתנהגות שלנו. אמונות הצל הללו קובעות את המגבלות שלנו.הן אומרות לנו לכמה אהבה ,אושר כסף והצלחה אנו ראויים או לא ראויים. הן מעצבות את הלך המחשבות שלנו ומגדירות את הגבולות האישיים שלנו.
האמונות שלנו מתחזות לאמת והן גוזלות מאתנו את האנרגיה ,את יכולת ההבעה העצמית ורומסות את החלומות שלנו.
כשאמונות הצל שלנו נשארות ללא השגחה וכשאיננו מודעים  להן הן ממשיכות להשפיע עלינו מבלי משים והן מחבלות בדיוק באותם הדברים שהם אנו חפצים יותר מכל באפשרן למסרים השליליים להגביל את חיינו.
 
יחד עם זאת  מה שחשוב לדעת הוא שאמונות הצל שלנו מכילות את התבונה הדרושה לנו כדי להתעלות מעל המגבלות שלנו ולהגשים את חלומותינו.
בתוך הדרמות האישיות שלנו חבוי מידע חשוב, פניני חוכמה שעלינו לחלץ מתוך הסיפור שאנו מספרים לעצמנו.
סיפורנו מכילים את הרכיבים המדויקים שאנו זקוקים להם כדי להפוך לאנשים שתמיד השתוקקנו להיות-העצמי האידיאלי.
כדי לגלות את אמונות הצל שלנו עלינו לחדור אל נבכי התת מודע ולחלץ משם את אותם אמונות שנטבעו בנו כשהיינו ילדים (עד גיל 5).
האמונות העיקריות שלנו קשורות  ל-10 הטבעות עיקריות ואני מציעה את תכנית 5 הצעדים  לגילוי אותן אמונות:
1.לסקור את 5 התחומים העיקריים בחיים  שבהם אנו תקועים ולהצביע עליהם.
2.לבחור מתוך 5 התחומים העיקריים שבהם יש לנו קשיים, אתגרים והזדמנויות את 2-3 התחומים שבהם אני רוצה להתמקד בחצי השנה הקרובה.
3.לחקור את התחומים הללו ולגלות את אמונות הצל שלכם  .מה גיליתם ? האם הופתעתם?
4.להגדיר מחדש את האמונות שיצרו את הסיפור שלכם  ושאינם משרתות אתכם  בשלב זה בחייכם . לעשות שינוי באמונות שלכם  מאמונות צל לאמונות אור. איזה אמונות ברצונכם  לשנות?
5.לבנות תכנית פעולה שתעזור לכם  ובהמשך גם לאחרים להשתחרר מאמונות הצל שלכם ולנסח מחדש אמונות חדשות-אמונות אור  שייצרו בשבילכם  מציאות טובה יותר.
 
 
המנהיגות שלנו קשורה באמונות שלנו על החיים .יש הטוענים שהבסיס להצלחה או כישלון הן האמונות שלנו על החיים .
 
ביביליוגרפיה
1.סטיבן קובי "הרגלים של אנשים אפקטיביים "
2.לי ברייס "מנהל בעל השפעה ",הוצאת מטר
3.טימותי פרייס "4 שעות עבודה בשבוע ",הוצאת ידיעות
4.ג'וזף מרפי "כוחו של התת מודע"
5.גולדמן אינטלגנציה רגשית בעבודה
6.ג'ון אסרף "התשובה " .
7.ד"ר מרטין סליגמן אושר אמיתי 
     
   רוצה להצליח ?
קבל במתנה קורס כתוב לאימון אישי.

כל מה שאת/ה צריך/ה זה למלא את הטופס המצ"ב:
ואנו נצור קשר - לבעלי איפון נא לחצו על המספר להתקשרות מיידית
086991161
 

1 סיבות ללמוד בכישורים-קישורים :
 
מכללת בוטיק 
מכללת כישורים-קישורים היא מכללת "בוטיק ". בשונה מבית חרושת בבוטיק מתאימים את הבגד ללקוח. בכישורים אנו לומדים  מקרוב את הלקוח שלנו ומתאימים לו את התוכנית המתאימה .המשך
 
הרמה האקדמית  התוכניות עומדות בסטנדרטים אקדמיים הגבוהים ביותר:
כל המנחים והמרצים במכללה הם בעלי תארים מתקדמים מאוניברסיטאות מוכרות והתוכניות מתקיימות ברובן בפיקוח אקדמי של לימודי החוץ של האוניברסיטה העברית ברחובות. כמו כן יש לנו הכרה של איגודים מקצועיים המשך
 
המנחים והמרצים  צוות המנחים והמרצים שלנו הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בארץ: בעלי כריזמה,
כושר מנהיגות ,מקצוענות ,ידע וניסיון. בנוסף החשיפה למגוון סגנונות ההנחיה של המרצים מסיעת לכל לומד למצוא את הסגנון האישי שלו.המשך
 
המלצות של לקוחות  למעלה מ-20,000 לקוחות: אנשים פרטיים וארגונים למדו אצלנו  וממליצים עלינו. שמנו עובר מפה לאוזן כבר למעלה מ-20 שנה .המשך
                                                                                                                  חפש באתר:             
     
 
 
 

צרו קשר

מכללת כישורים-קישורים 
מזכרת בתיה, רוטשילד 12
מיקוד: 7680400
טל. 08-6991161
פקס. 08-6991160
דוא"ל info@kishurim-center.com
        
© All rights reserved   info@kishurim-center.com
מכללת כישורים-קישורים - Coaching, הנחיה, קורסים לארגונים, התפתחות אישית והעצמה, העצמה נשית, פיתוח מנהלים, ייעוץ ופיתוח ארגוני ואסטרטגי.
קואצ'ינג   |  קורס אימון אישיאימון אישי לזוגיות | מנחי קבוצות | פיתוח ארגוני | מכללת כישורים-קישורים , רוטשילד 12  מזכרת בתיה 
עיצוב אתרים  | קידום אורגני | ניהול אתרים |  קידום אתרים 
חברה לקידום אתרים | חברה לעיצוב אתרים