מאת שושי גל מומחית באמנות הסמול טוק והנטוורקינג לעסקים
ישנו שוני רב בין נשים לגברים במגוון תחומים בחיים – לא בכדי נאמר שנשים מנגה וגברים ממאדים.
מסתבר שנשים מצליחות יותר ביצירת תקשורת באמצעות סמול טוק, בעוד שגברים מצליחים בנטוורקינג.
הסמול טוק הינה פעולה שנחשבת לאמנות הליקוט, וזה מה שנשים בד"כ עושות - מלקטות מידע ובשלב מאוחר יותר משתמשות בו בחכמה ועל פי הצורך ליצירת קשר ראשוני . הסמול טוק בקרב נשים רבות הוא חלק מובנה ב D.N.A ,בעוד שאצל גברים הוא נחשב לחסר תכלית ובזבוז זמן.
אצל גברים הנטוורקינג הוא ה"תכלס" והוא החתירה למטרה. הם נוטים לדלג על "החימום " וניגשים ישר ולעניין ואילו אצל נשים זהו שלב אותו הן מתקשות לחצות . בהקשר זה כדאי לזכור, שההיכרות הינה רק השלב הראשוני .והיא זאת שעשויה לסלול את הדרך להתחברות שתניב שותפות. היטיב לנסח זאת הנרי פורד: "להכיר זאת רק ההתחלה .לעבוד יחד זאת ההצלחה".
מדוע נשים חזקות כל כך בסמול טוק ופחות מוטות נטוורקינג?
ראשית, נשים מאמינות בבניה של מערכת יחסים וחשיבה לטווח ארוך, בעוד שהגברים רואים לנגד עיניהם את העסקה הקרבה ואת שורת הרווח. בנוסף לכך, לנשים קל יותר לנוע "מסביב" מפני שהן תקשורתיות ומתחברות בקלות רבה יותר וחשוב להן ליצור מצב בו הן אמינות.
יחד עם זאת בשלב הקריטי של ניהול מו"מ וסגירת העסקה, נשים לרוב עוצרות ואינן מתעלות וממנפות את הקשר הראשוני שיצרו באמצעות הסמול טוק.
נשים שמות את פעמיהן באמינות ונראות וגברים בשורת הרווח. כאשר גברים ניגשים לעשות נטוורקינג הם מנהלים במוחם ניהול סטטיסטי- כמה פניות הם הצליחו להשיג מתוך כמה פניות שהם עשו- הם לא רואים בפניה ללא תוצאה משהו הכרחי ששווה לקחת בחשבון - לכן הביטוי שלח לחמך מתאים יותר לנשים מאשר לגברים.
על מנת להצליח בעולם העסקים צריכים שני המינים לאמץ את האיכויות של כל אחד מהצדדים על מנת שהעסק יגדל, יצמח ויצליח בטווחים הארוכים.
בהצלחה כל אחד מהמינים.
הנשים צריכות לחזק איכויות גבריות ולמשל לא להתבייש שמגיעים לשלב "התכלס" –זה בסדר למכור ולהציע שירות או מוצר שיש בו תועלת עבור האחר ולכן חשוב להתחיל בתהליך ולהמשיך בו ולא להעצר בשלב הסמול טוק. חשוב לשנות את הקו המחשבתי , שנטוורקינג זה בזבוז זמן אם אין אג'נדה ברורה. ברגע שעובדים עם אנשים לאורך זמן ניתן יהיה לראות תוצאות .
מנגד, הגברים צריכים לחזק את המשחק המקדים ולהיות מודעים לאיכויות נשיות ולא לעשות קיצורי דרך ולדלג ישר לשלב סגירת העסקה- "מומלץ לחבור לפני למכור".
אמנות הסמול טוק חשובה באותה מידה ותורמת ליחסים ולהישגים בטווח ארוך ונטוורקינג הינו חלק מהותי
במינוף עסקי ובקידום מצוינות ניהולית. לכן, כל מי שרוצה להתקדם ולטפס בסולם הדרגות חייב לפתח את
היכולות החברתיות.
|